Sağlık ve Defin Hizmetleri

İlk yılımızda hizmete sunduğumuz Türkan Saylan Tıp Merkezi 15 farklı alanda uzman personeli, teknolojik imkânları, gelişmiş tanı ve tedavi metodları ile hizmet veriyor. Sosyal Güvenlik Kurumu bünyesindeki (SSK, Bağ-Kur, Emekli Sandığı) tüm çalışan, emekli vatandaşlarımız ve 18 yaş altı çocuklarımız tıp merkezimizden hiçbir ücret ödemeden yararlanabiliyor. Amacımız Ataşehirli hemşerilerimizin devlet ve özel hastanelerden alamadıkları hizmete, hızlı v e kaliteli bir şekilde ulaşmalarını sağlamak.

 

CENAZE İŞLEMLERİ

(CENAZE İŞLEMLERİ İÇİN 570 50 00  NUMARAMIZI ARAYINIZ)

İlçemiz sınırları içerisinde gerçekleşen doğal ölümler için (yataklı tedavi kurumları dışında evde veya sokakta meydana gelen ölümlerde) ölü muayenesi, ölüm belgesi (defin ruhsatı) ve gömme izin belgesi verilmesi işlemi  Müdürlüğümüz doktorlarınca sabah 08:00 akşam 23:00 saatleri arasında gerçekleştirilmektedir.


Başvuru Koşulları
Ataşehir İlçesi sınırları içerisinde oturan vatandaşlarımız; cenaze işlemleri için  ölüm  gerçekleştikten   sonra  en az 2 saat beklemek zorunludur ( Ölüm Bulgularının daha Doğru Gözlenebilmesi için) Belediyemiz Sağlık İşleri Müdürlüğünden ölüm raporu ve gömme izin belgesi aldıktan sonra mezarlıklar müdürlüğüne başvurabilir.

Gerekli Belgeler

1.Ölen kişinin nüfus cüzdanıyla Ataşehir Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğüne başvurulur.
2. Doktor tarafından ölüm raporu düzenlenir ve gömme izin belgesi verilir.
3. Bu gömme izin belgesiyle birlikte vatandaşlar Mezarlıklar Müdürlüğüne başvurabilir.

***Ölüm Yataklı tedavi kurumları dışında meydana gelen şüpheli ve/veya normal değil ise (trafik kazası, cinayet, yangın, boğulma, zehirlenme vs.) Cumhuriyet Savcılığı Adli Tabipliğine ve/veya en yakın polis merkezine başvuru yapılır.


Gömme izin belgesi (defin ruhsatı) almak için ölüm olayını takiben cenazenin yerini değiştirmeden ve kesinlikle üzerinde herhangi bir işlem (yıkama, morg - gasilhaneye kaldırma, varsa üzerindeki sonda, kateter gibi tıbbi malzemelerin çıkartılması, vb…) yapılmadan, vefatı esnasında yanında bulunan ve cenazenin sağlık durumu hakkında bilgi verebilecek yakınları tarafından, cenazenin kimlik belgesiyle (kimlik belgesi yoksa nüfus müdürlüğünden alınan vukuatlı nüfus kayıt örneği, ehliyeti veya pasaportuyla) bizzat müracaat edilmelidir.

Gömme izin belgesi düzenlenmeden cenazenin yerinin değiştirilmesi, üzerinde işlem yapılması, ilçe dışına çıkartılması, defnedilmesi vs. (ölüm olayını şüpheli ölüm durumuna düşürebileceğinden) adli ve cezai işlem gerektirebilmektedir.

Başvuru sırasında cenazenin varsa eski sağlık belgelerinin (sağlık karnesi, rapor, film ve tıbbi tahlil sonucu gibi) getirilmesi işlemlerde hız ve kolaylık sağlamaktadır.
İlçe dışında bulunan cenazelere müdürlüğümüzün işlem yapma yetkisi kesinlikle bulunmamaktadır. Böyle durumlarda cenazenin bulunduğu ilçe belediyelerine müracaat edilmelidir.
 

 

HİÇBİR SOSYAL GÜVENCEM BULUNMUYORSA DA TÜRKAN SAYLAN TIP MERKEZİ’NDEN HİZMET ALABİLİR MİYİM?
Sosyal güvencesi bulunmayan vatandaşlarımız da Türkan Saylan Tıp Merkezi’nden asgari bir ücret ödeyerek yararlanabilir.

 

TÜRKAN SAYLAN TIP MERKEZİ HANGİ UZMANLIK DALLARINDA HİZMET VERİYOR?
Türkan Saylan Tıp Merkezi, Diş Sağlığı, Dahiliye, Üroloji, Cildiye, Kadın Doğum, Çocuk, Mikrobiyoloji, Biyokimya, Portör, Radyoloji, Aile Hekimliği, Göz, Acil, Kulak- Burun-Boğaz ve Evlilik Öncesi Danışmanlık alanlarında hizmet veriyor.

 

TÜRKAN SAYLAN TIP MERKEZİ’NDEN NASIL RANDEVU ALABİLİRİM?
Tıp merkezimizden yararlanmak için web sitesi üzerinden online olarak ya da telefonla arayarak randevu alabilirsiniz.

 

İletişim:
Tel: 216 577 71 40 (Pbx 6 Hat) Fax: 216 577 71 46
Web: www.turkansaylantipmerkezi.com
Adres: Küçükbakkalköy Mah. Vedat Günyol Cad. No: 4 Ataşehir / İstanbul

 

 

ATAŞEHİR BELEDİYESİ FERHATPAŞA SAĞLIK POLİKİNLİĞİ

Ataşehir Belediyesi Ferhatpaşa Sağlık Polikliniği’nde sigortalı ya da sigortasız olduğuna bakılmaksızın tüm vatandaşlarımıza ücretsiz hizmet verilecektir.

Polikliniğimizde;
• Kadın doğum,
• Çocuk,
• Dâhiliye ve Diş hekimi poliklinik hizmetleri sunulacaktır.
SAĞLIK
 

İletişim: 216 570 5000
Adres: Ferhatpaşa Mahallesi Yeditepe Caddesi 16. Sokak No:25 Ataşehir

 

EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDİR? KİMLER YARARLANABİLİR?
Sağlık sorunları yaşayan tüm Ataşehirlilere 7 gün 24 saat ücretsiz “Acil Yardım ve Tıbbi Danışmanlık Hizmeti” sunuyoruz. Detaylarını aşağıda göreceğiniz gibi 65 yaş üstü ile engelli Ataşehirliler için sunduğumuz hizmetler ise çok daha kapsamlı.

 

TIBBİ DANIŞMANLIK HİZMETİ NEDİR? KİMLER YARARLANABİLİR?
Tıbbi Danışmanlık acil ya da acil olmayan, sağlınızla ilgili her türlü konuda sorularınızı deneyimli hekimlere yöneltebileceğiniz, koruyucu ve yönlendirici bir sağlık hizmetidir.
7 gün 24 saat 444 45 70 numaralı sağlık hattımızı arayarak, tıbbi danışmanlık hizmetimizden ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz.

 

ACİL YARDIM AMBULANSI HİZMETİ NEDİR? HANGİ KOŞULLARDA YARARLANILABİLİR?
Kalp krizi, bilinç kaybı, koma, trafik kazası vb. acil durumlarda 444 45 70 numaralı sağlık hattımızı arayabilirsiniz.Doktorlarımız durumu hızla değerlendirerek, hastanın en yakın hastaneye transferini gerçekleştireceklerdir.

Acil yardım ambulans ekibimizde;
- Doktor
- Acil Tıp Teknisyeni (ATT), Paramedik
- Sağlık Bakanlığı İlkyardım Sertifikası’na sahip sürücü bulunuyor.

Bu hizmetten Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği acil durum kriterlerine uyduğu sağlık ekiplerince tespit edilmiş tüm vatandaşlarımız 7 gün 24 saat yararlanabiliyor.

 

HASTA NAKİL AMBULANS HİZMETİ NEDİR? KİMLER YARARLANABİLİR?
Ataşehir’de ikamet eden engelli ve 65 yaş üstü yatalak, sedye ile taşınması gereken hastaların evden sağlık kurumuna, sağlık kurumundan evine ya da sağlık kurumundan sağlık kurumuna naklini gerçekleştiriyoruz. Söz konusu vatandaşlarımız bu hizmete 7 gün 24 saat 444 45 70 numaralı çağrı merkezimizden ulaşabiliyor.

 

EVDE SAĞLIK VE SOSYAL DESTEK HİZMETİ NEDİR? BU HİZMETTEN KİMLER YARARLANABİLİR?
Ataşehir Belediyesi olarak bedensel engelli ve 65 yaş üzeri ilçe halkımızın yaşam kalitesini arttırmak ve ailelerine destek olmak amacıyla “Evde Sağlık ve Sosyal Destek Hizmeti” vermeye başladık. Yaşlılığı ve bedensel engelleri nedeniyle evinde özel tıbbi bakıma ihtiyacı olan Ataşehirlilerin kişisel bakım da dahil ihtiyaçları yaşadıkları ortamda karşılıyoruz. Vatandaşlarımız 444 45 70 Sağlık Hattı’ndan randevu alarak bu hizmetten yararlanabiliyorlar.

 

EVDE MUAYENE HİZMETİ NEDİR?
Söz konusu engelli ve 65 yaş üzeri Ataşehirlilerin acil durumlar dışındaki sağlık problemleri, doktorlarımız tarafından evlerinde ziyaret edilerek tespit ediliyor ve kontrolleri gerçekleştiriliyor.

 

HEMŞİRELİK HİZMETLERİ NEDİR?

• Enjeksiyon uygulamaları
• Serum takma ve takibi
• Laboratuvar tetkikleri ve uygulamaları
• Sonda ve katater uygulamaları
• Kolostomi ve stoma bakımı
• Pansuman ve yara bakımı
• Tansiyon ve kan şekeri ölçümü

 

EVDE KİŞİSEL BAKIM HİZMETLERİ NEDİR?

• Saç ve sakal tıraşı
• Tırnak kesimi
• Tuvalet ve banyo desteği

Bu hizmeti evde yalnız yaşayan 65 yaş üstü, kronik rahatsızlığı olan, engelli ve kendi başına bu işlemleri yapamayacak durumda olan vatandaşlarımız için veriyoruz. Evde muayene, hemşirelik ve evde kişisel bakım hizmetleri, mesai saatleri içerisinde veriyoruz.

 

SOSYAL ALARM SİSTEMİ HİZMETİ NEDİR, SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR? KİMLER, NASIL FAYDALANABİLİYOR?
Yalnız yaşayan engelli ve 65 yaş üstü vatandaşlarımız, evlerine kurduğumuz sosyal alarm sistemi ile sadece bir tuşa basarak, 7 gün 24 saat sağlık ve sosyal destek hizmetlerimizden ücretsiz olarak yararlanabiliyor. Sabit telefon hattı üzerinden çalışan sosyal alarm sistemimiz ile;

-Tek tuşla çağrı merkezine bağlanarak, sesli görüşme yapabilir,

- Acil ve konuşamayacak durumda olsanız bile, sadece tek bir tuşa basarak yardım isteğini çağrı merkezimize ulaştırabilirsiniz.

Sosyal Alarm Sistemi, hastamız butona bastığı anda devreye giriyor. Hastanın adres ve konum bilgileri, anında merkezimize ulaşıyor. Yaşanan bu tür durumlarda hastamızı sözlü olarak sakinleştirmeye çalışıyor ve gerekli durumlarda harekete geçildiğine dair sözlü bilgilendirmede yaparak müdehalede bulunuyoruz.

 

444 45 70 Sağlık Hattı’nı arayarak bu hizmetimizden yararlanabilirsiniz.

 

 

DOÇ. DR. BAHRİYE ÜÇOK HASTA KONUK EVİ

İstanbul’un ilçe belediyesine ait tek hasta konuk evi olan Bahriye Üçok, Anadolu’dan gelen ve kalacak yeri olmayan hasta ve yakınlarına hizmet vermek üzere kuruldu. Her gün yüzlerce vatandaş, sağlık hizmeti alabilmek için şehir dışından İstanbul’a geliyor. Ne yazık ki çoğu hasta ve yakını uzun süren tedavi sürecinde barınma sorunu yaşıyor. Özellikle kemoterapi, radyoterapi gören kanser hastaları barınabilecekleri sağlıklı mekanlara ihtiyaç duyuyor. Biz de bu ihtiyaca cevap vermek için il dışından gelip, bölge hastanelerinde tedavi görmekte olan ve konaklama sıkıntısı çeken hasta ve yakınlarına ücretsiz barınma olanağı sağlıyoruz.

Hasta Konukevi’nde özellikle Anadolu yakasındaki devlet hastanelerinde ayakta tedavi gören hastalar misafir ediliyor. Bu hizmetten yararlanmak için hasta ve yakınlarının bir devlet hastanesinde tedavi olduklarına dair belge ya da sevk kağıdı ile başvuru yapmaları gerekiyor.

 

İletişim:
Tel: 216 572 15 84
Adres: Cengiz Topel Cad. No: 11 Küçükbakkalköy – Ataşehir / İstanbul
ATAŞEHİR BELEDİYESİ SAĞLIK MERKEZİ

Ataşehir Belediyesi Sağlık Merkezi’nde sigortalı ya da sigortasız olduğuna bakılmaksızın tüm vatandaşlarımıza ücretsiz hizmet veriliyor.

Merkezimizde;
• Kadın ve Aile Sağlığı,
• Ana-Çocuk Sağlığı,
• Ergenlik Çağı Fizyolojik ve Psikolojik destek hizmetleri sunuluyor.

10-20 yaş ergenlik çağı psikolojik destek hizmetinden yararlanmak için 216 572 15 84’ü arayarak, randevu alabilirsiniz.
 

 

HASTA NAKİL İŞLEMLERİ

Hastaneden randevu almış olduğu halde binek araçlara binemeyecek durumda bulunan yatalak hastalarımız ambulans servisimizden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Bu hizmetten yararlanmak için bir gün önceden Ambulans Çağrı Merkezimizi aramanız yeterlidir.

Ambulans Çağrı Merkezi: 444 45 70

 

ÜCRETSİZ SÜNNET HİZMETİ

Ataşehir’de yaşayan 5 yaş üstü erkek çocuklarımızın sünnetlerini, ilçemizdeki hastane ve tıp merkezlerinde sağlıklı, hijyenik ve modern koşullarda gerçekleştiriyoruz. Bu hizmetten yararlanmak için çocuğunuzun kimlik fotokopisiyle birlikte Halkla İlişkiler Birimi’ne başvuruda bulunmanız yeterlidir.

 

 

    İLETİŞİM

    • Telefon
      :
      216 570 5000 (1177 - 1174)